نکات طراحی سایت
نوشته شده توسط : جعفر

 

همه طراحان وب همیشه به دنبال جذاب کردن سایت‌شان برای یوزر ها هستند اما این جذابیت اصلا کار ساده‌ای نیست. آنها باید بتوانند طیف گسترده‌ای از سلایق را با طرح خود جذب کنند تنها در عرض چند ثانیه...

طراحی گرافیک سایت

اگر شما هم طراح وب باشید، مطمئناً وقتی به سراغ طراحی سایت جدیدی می روید مهمترین نکته برایتان جذاب بودن آن طرح است. برای کاربر مهم نیست شما از چه برنامه یا برنامه هایی استفاده کرده‌اید، برای او فقط جذابیت و زیبا بودن سایت مهم است. اینکه کاربر احساس خوبی موقع کار کردن با سایت داشته باشد وظیفه شما است و تفاوت طراحان وب در اینجا معلوم می‌شود. برای اینکه بدانید این کار چندان هم ساده نیست کافی است بدانید برای جذب کردن کاربر به دیزاین سایت در نخستین ورودش، شما فقط 2.6 ثانیه فرصت دارید! www.ParsCms.com

طبق نتایج تحقیقات محققین دانشگاه علوم و تحقیقات Missouri ثابت شد مدت زمان 2.6 ثانیه وقت وجود دارد تا المان‌های استفاده شده در سایت کاربر را جذب کند، این یعنی سایتی که شاید شما چندین ساعت برای طراحی آن وقت گذاشته باشید اگر نتواند در 2.6 ثانیه کاربر را جذب کند دیگر آن تاثیر دلخواه شما را روی کاربر نخواهد داشت.

Hong Sheng، استادیار دانشکده‌ی تجارت و تکنولوژی اطلاعات دانشگاه علوم و تحقیقات Missouri، می‌گوید :

«همگی می‌دانیم که جلب نظر بازدیدکنندگان در همان ابتدای ورودشان به سایت امری است مهم و چنانچه اکثر افراد از اینترنت جهت کسب اطلاعات استفاده می‌کنند، بنابراین اولین احساسی که یک کاربر نسبت به یک سایت دارد می‌تواند تعیین کننده این امر باشد که آیا کاربر تصویر مطلوبی از آن سازمان را در ذهن خود پرورانده است یا خیر. »

سایتی که شاید شما چندین ساعت برای طراحی آن وقت گذاشته باشید اگر نتواند در 2.6 ثانیه کاربر را جذب کند دیگر آن تاثیر دلخواه را روی کاربر نخواهد داشت.

خانم Hong Sheng به همراه همکار خود خانم Sirjana Dahal (فارغ التحصیل دانشگاه Missouri ) به دنبال این بودند که ببیند کاربران اینترنتی بعد از ورود به سایت های جدید، قبل از توجه به محتوای صفحه، چه مدت زمانی مشغول تماشای المان های گرافیکی سایت مانند لوگو، آیکن های شبکه های اجتماعی، منو ها و دیگر المان های گرافیکی سایت هستند. به همین جهت با نصب تعدادی دوربین (که با اشعه فروسرخ کار می کرد) بر روی صفحه نمایش کامپیوترهای مدارس و یک نرم افزار بررسی کننده حرکات چشم توانستند اطلاعات مفیدی را هنگام بازدید دانش‌آموزان از سایت‌های مختلف و نحوه حرکت چشم آن‌ها هنگام تماشای صفحات مختلف وب سایت به دست آورند.

این 2 نفر سپس به تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته و بدین ترتیب توانستند مدت زمانی که هر دانش‌آموز صرف تماشای المان‌های گرافیکی هر سایت می‌کرده را محاسبه کنند. در این تحقیق آن‌ها وب سایت‌های مدارس حقوقی را مورد بررسی قرار دادند. نتیجه تحقیقات نشان داد که بخش های زیر بیشتر از سایر بخش ها مورد توجه دانشآموزان قرار گرفته و آنها زمان بیشتری را برای تماشای این بخش ها صرف کرده‌اند.

این بخش‌ها به ترتیب زیر می‌باشند:

1- لوگو: در کل زمانی که دانش‌آموزان در حال مشاهده هر سایت بودند حدودا 6.48 ثانیه در حال تماشای لوگوی سایت بودند.

2- منوی اصلی: منوی اصلی وب سایت هم مانند لوگو جزو بخش‌های مهم سایت بوده است به طوری که دانش‌آموزان این‌بار هم زمانی در حدود 6.44 ثانیه از زمان حضور خود در سایت را مشغول مشاهده منوی اصلی بوده اند.

3- باکس جستجو: این باکس هم که معمولا در همان بالای صفحه قرار داشته در حدود 6 ثانیه در هر بازدید چشم بازدید کننده را به خود مشغول کرده.

4- شبکه‌های اجتماعی: لینک هایی که به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر داده شده اند به لحاظ گرافیکی و جذاب بودن باز هم از طرف چشم‌های کاربران مورد استقبال قرار گرفته اند.

5- عکس اصلی وب سایت: در همه سایت‌ها یک عکس اصلی وجود دارد که به یکی از دلایل محل قرار‌گیری و یا گرافیک خود عکس می‌توان آن‌را عکس اصلی صفحه دانست. مشاهده این عکس هم به تنهایی بیشتر از 5 ثانیه از وقت بازدید کنندگان را گرفته است.

6- محتوای متنی: محتوای متنی سایت در دید اول 5.59 ثانیه از وقت کاربر را گرفته است. (برای اینکه شبهه‌ای برای شما پیش نیاید باید این نکته را توضیح داد که این زمان 5.59 ثانیه‌ای فقط در زمان مشاهده کلی وب سایت بوده است، مطمئنا کاربران زمان خیلی بیشتری صرف خواندن متن های سایت شما خواهند کرد، ما در اینجا در مورد مشاهده کلی وب سایت‌تان صحبت می‌کنیم)

7- فوتر: در نهایت هم قسمت فوتر سایت مورد توجه این دانش‌آموزان قرار گرفته که حدود 2 ثانیه از وقت کاربران را به خود اختصاص داده.

Sheng همچنین از قول دانش‌آموزانی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند اضافه کرده است که کاربران علاقه بیشتری به لینک‌ها و باکس‌های مربوط به شبکه های اجتماعی داشته‌اند. او همچنین اضافه کرده است که استفاده از رنگ های دلپذیر در سایت تاثیر بهتری بر روی کاربران خواهد داشت.

کار طراحی وب نیز مانند هر شغل دیگری سختی‌های خاص خودش را دارد، شما باید در طراحی‌تان به این نکته توجه داشته باشید که طرح شما قرار است با چندین هزار کاربر با سلایق مختلف ارتباط برقرار کند. پس همیشه به فکر جذب حداکثری باشید اما یادتان نرود که فرصت شما محدود است. چیزی در حدود 2.6 ثانیه...

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت فروشگاهی
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت شرکتی
  6. طراحی سایت فروشگاهی
  7. طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: